1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. KONSEKWENTNI W REALIZACJI STRATEGII
KONSEKWENTNI W REALIZACJI STRATEGII
0

KONSEKWENTNI W REALIZACJI STRATEGII

0

JOLANTA WUJEK, Prezes Zarządu
prof. SŁAWOMIR BUKOWSKI, Rektor Uniwersytetu Radomskiego
PAWEŁ KWIECIEŃ, Prokurent i udziałowiec
ANDRZEJ KWIECIEŃ, założyciel spółki, obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej
KRYSTYNA KWIECIEŃ, Prokurent i udziałowiec

Confirme

Grzegorz Przepiórka: Przez ponad 30 lat działalności firma Confirme zbudowała wysoką pozycję na rynku, a to dzięki przyjętej strategii, jak podkreślał Zarząd spółki na łamach kwietniowego wydania Buildera. Co wpłynęło na rozwój spółki w ostatnich latach?
Andrzej Kwiecień:
Confirme Sp. z o.o. to firma rodzinna z ponad 30-letnią tradycją na rynku, budująca swój rozwój w oparciu o wiedzę i naukę – płynącą zarówno z doświadczeń kilku pokoleń, jak i doświadczeń zdobytych przez minione lata w obszarze znajomości funkcjonowania rynku dystrybucji i produkcji wyrobów stalowych wykorzystywanych w budownictwie. Jesteśmy wiodącym dostawcą prefabrykowanych wyrobów stalowych dla dużych polskich firm budowlanych, jak i mniejszych przedsiębiorstw wykonujących usługi budowlane na obszarze całego kraju.

Przyjęta przed laty strategia zakładała profesjonalizację działalności w obszarze obsługi przedsiębiorstw budowlanych polegającą na znajomości ich problemów i oczekiwań. Jako dostawcy znający gruntownie i profesjonalnie trendy i zmiany cen stali, które codziennie monitorujemy, możemy zabezpieczyć realizację dużych kontraktów budowlanych zawieranych przez naszych odbiorców z uwzględnieniem stałości cenowej wykonania kontraktu. Mając potencjał produkcyjny 15 000–18 000 ton miesięcznie, możemy to zapewnić dla kontraktów powyżej 5000 ton. Jako rzetelny i profesjonalny partner znający warunki rynkowe, możemy wiarygodnie podpowiedzieć kierunek przewidywanych zmian cenowych. Stal bowiem jest jednym z głównych komponentów realizacji inwestycji budowlanych.

Drugim elementem, z którym borykają się firmy budowlane, jest duże rozdrobnienie realizowanych budów, szczególnie w firmach odnotowujących wysokie przychody, takich jak np. Budimex, PORR, Mirbud, Strabag, Erbud, Adamietz. Wymaga to od nas budowania skutecznej logistyki dostaw, co też było przed laty właściwie odczytane, bowiem dzisiaj zapewniamy – mając swoją bazę logistyczno-transportową ok. 100 samochodów – pewność i szybkość realizacji dostaw. Ten typ prowadzenia działalności oraz specyfika prefabrykacji budowlanych niejako obligują do posiadania własnego taboru, gdyż żadna spedycja nie może sobie pozwolić na nieefektywne wykorzystanie czasu. Ten problem rozwiązaliśmy poprzez zdublowanie liczby własnych naczep załadunkowych – kierowca podpina naczepę przygotowaną do wyjazdu, a zostawia naczepę do załadunku.

G.P.: Co jeszcze miało wpływ na finalny sukces?
A.K.:
Budując portfel odbiorców przed laty, skatalogowaliśmy firmy budowlane poprzez analizę Listy 2000 „Rzeczpospolitej”, a także firm ogłoszonych Gazelami Biznesu (corocznie te tytuły są przyznawane przez dziennik „Puls Biznesu”). Wszystkie najlepsze polskie firmy przeanalizowaliśmy pod względem przychodów w zależności od wielkości sprzedaży. Staramy się, aby ich potrzeby, uzależnione od rocznego przychodu, w zakresie wyrobów prefabrykowanych były zaspokajane w wysokości od 1/3 do 1/5 przez nasze zakłady produkcyjne.

Konsekwentne realizowanie przyjętej strategii zaowocowało dynamicznym wzrostem przychodów, a także właściwie odczytanym kierunkiem zmian rynkowych, takich jak obserwowany systemowy brak rąk do pracy. Zmusza to do automatyzacji i powoduje kompletny zanik rynku prostej dystrybucji stali. Sytuacja wymaga, aby cały wolumen stali dostarczanej do naszych odbiorców był w formie przetworzonej, czyli wyrobów prefabrykowanych. To z kolei wymagało od nas szybkiego zwiększenia mocy produkcyjnych i skokowego wzrostu ilości produkowanych prefabrykatów. Skala tych działań znalazła uznanie kapituły 32. Gali Liderów Biznesu organizowanej przez BCC, która przyznała naszej spółce Złotą Statuetkę Lidera Polskiego Biznesu.

G.P.: Confirme jest partnerem Uniwersytetu Radomskiego. Jakie są strategiczne cele tej współpracy?
Krystyna Kwiecień:
Do budowania strategii przyczynił się nasz wieloletni doradca prof. Sławomir Bukowski – były Dziekan Wydziału Ekonomicznego, a obecnie Rektor Uniwersytetu Radomskiego. Confirme to spółka rodzinna, założona przez Andrzeja Kwietnia, który był członkiem Rady Uczelnianej i obecnie pełni funkcję Doradcy Społecznego Rektora. Prezes spółki, Jolanta Wujek, zasiada w Radzie Uczelni. Od wielu lat Confirme aktywnie współpracuje z Uniwersytetem Radomskim, wspierając społeczność akademicką oraz inicjatywy edukacyjne i praktyczne. Kooperacja z Uniwersytetem to szereg działań (w tym wsparcie finansowe) związanych z istotnymi dla studentów wydarzeniami, takimi jak: Dzień Księgowego na Wydziale Ekonomii i Finansów, Dzień Inżyniera na Wydziale Transportu i Elektrotechniki, Radomalia, czyli radomskie juwenalia, a także w zależności od potrzeb z pozostałymi wydarzeniami uczelnianymi. Confirme oferuje szeroki zakres współfinansowanych staży dla studentów, a znaczna część absolwentów zatrudnionych w firmie na staż staje się pracownikami spółki, stopniowo awansując, zdobywając doświadczenie – kształci się na kadrę menadżerską. Przewodniczący Rady Nadzorczej, współwłaściciel i założyciel spółki Andrzej Kwiecień został za zasługi uhonorowany medalem na 70-lecie Uniwersytetu Radomskiego.

G.P.: Czym powinna się charakteryzować nowoczesna prefabrykacja stalowa?
Paweł Kwiecień:
Nowoczesna prefabrykacja stali zbrojeniowej polega na dużym zwiększeniu mocy produkcyjnych, do poziomu 15 000–20 000 ton, aby móc realizować skalę przychodu i marży. Wymaga to przybliżenia geograficznego do odbiorcy, a w praktyce utworzenia kilkunastu małych zakładów w promieniu nie dalszym niż 200 km od klienta, co pozwala na szybkie reagowanie na jego potrzeby i realizację dostaw w ciągu jednego dnia. Jednocześnie, jak już zostało wspomniane, aby być wiarygodnym kontrahentem, musimy trafnie przewidywać kierunek zmian cenowych. Duży comiesięczny wolumen zamówień adresowany do hut polskich i unijnych powoduje, że stajemy się ważnym, powtarzalnym, przewidywalnym, cyklicznym kontrahentem dla zakładów produkcji stali. To dostawcy w dużej mierze reasekurują nasze ryzyko pewności cen, dlatego widząc to, szybko i na bieżąco odnotowujemy zmiany poziomu popytu i podaży asortymentu stali zbrojeniowej. Posiadając te dane, jesteśmy w stanie profesjonalnie podpowiedzieć kierunek zmian cenowych naszym klientom. Bycie profesjonalnym dostawcą wymaga ponadto zabezpieczenia zasobów własnych jednostek transportowych. Podsumowując, konsekwentny rozwój – zarówno w zakresie mocy produkcyjnych, jak i logistyki, planowania zakupów czy prognozowania cen – przekłada się na rosnącą profesjonalizację działalności Confirme. Dzięki temu stajemy się coraz bardziej rozpoznawalnym i cenionym partnerem na rynku. Zwiększając skalę produkcji i pogłębiając znajomość procesów technologicznych, usprawniamy organizację pracy, poprawiamy ergonomię i budujemy stabilne struktury naszej spółki.

G.P.: Jednym z najpoważniejszych wyzwań dla budownictwa jest obecnie rynek pracy. Confirme w tym kontekście ma solidne zaplecze, posiadając w składzie wysoko wykwalifikowanych pracowników, z wieloletnim doświadczeniem w branży stalowej i budowlanej. Co ciekawe, firma zatrudnia też osadzonych. Jak oceniają Państwo efekty tego rozwiązania?
Jolanta Wujek:
Posiadamy wielostronne kanały zatrudnienia. W swoich strukturach mamy wyspecjalizowanych pracowników rodzimych, niektórych nawet z 20-letnim stażem. Ciągłość produkcji zapewniamy poprzez podpisanie umów z agencjami pracy, które na zasadzie outsourcingu zapewniają nam pracowników produkcyjnych. Równolegle od kilku lat spółka współpracuje z lokalnymi aresztami – zatrudniamy osadzonych, umożliwiając im resocjalizację poprzez pracę. Część pracowników po zakończeniu wyroku decyduje się, by kontynuować pracę w naszych zakładach, co pomaga im odzyskać niezależność finansową i ułatwia powrót do społeczeństwa. Te wszystkie działania gwarantują stabilizację zatrudnienia, a to przekłada się na pewność wykonania kontraktów.

G.P.: Jakie są najważniejsze cele strategiczne firmy Confirme na najbliższe lata?
K.K.:
Umocnienie pozycji rynkowej, pełna realizacjazałożonej strategii dekoncentracji geograficznej, zbudowanie potrzebnych relacji z będącymi od lat w naszym portfelu firmami budowlanymi, w tym z nieaktywnymi, tak aby móc realizować 1/3 ich potrzeb. To wszystko przyczynia się do zwiększenia wolumenu przychodu. Jednocześnie założyciel spółki Andrzej Kwiecień stopniowo przekazuje wiadomości i elementy wiedzy o zarządzaniu młodemu pokoleniu – synowi Pawłowi Kwietniowi, absolwentowi SGH, który już od 10 lat czynnie bierze udział w budowaniu relacji z kontrahentami po stronie zakupu i sprzedaży, a jednocześnie posiada wiedzę i wykształcenie ekonomiczno-księgowe. Skutecznie bierze udział jako Prokurent i Dyrektor Finansowy w zarządzaniu spółką. Starszy syn, Piotr Kwiecień, od strony technicznej nadzoruje i utrzymuje ciągłość ruchu zakładów pracy, a także zapewnia bezawaryjność transportu.

G.P.: W wywiadzie z kwietnia wspominali Państwo o zaangażowaniu w działania na rzecz ułatwień dla przedsiębiorców. Na jakich jeszcze płaszczyznach tego typu udziela się spółka?
J.W.:
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i znajomości realiów rynkowych nasze zaangażowanie ma realny wpływ na deregulację gospodarki i eliminację barier podatkowo-urzędniczych. Confirme od lat aktywnie uczestniczyw życiu gospodarczym, będąc członkiem kluczowych organizacji biznesowych, takich jak: Business Centre Club(BCC), Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB), Polsko-Amerykańska Izba Przemysłowo-Handlowa, Pracodawcy RP oraz Rada Polskich Przedsiębiorców.

Angażujemy się w wiele działań mających na celu budowanie pozycji rynkowej, w tym utrzymywanie kontaktów z partnerami biznesowymi – rozwój relacji handlowych, a także aktywnie uczestniczymy w działaniach o charakterze organizacyjnym i społecznym. Spółka wspiera między innymi: fundację papieską „Dzieło Nowego Tysiąclecia” – jesteśmy tegorocznym sponsorem jednej z głównych nagród, Caritas Polska, Fundację Koocham – dzieci z niepełnością sprzężoną, SOS Wioski Dziecięce, fundację Martyny Wojciechowskiej, Fundację Nasz Śląsk, lokalne szkoły i wiele innych instytucji i stowarzyszeń.

G.P.: Firma działa aktywnie na terenie całej Polski, generując wzrost sprzedaży. Czy plany intensyfikacji tego wzrostu obejmują również zagranicę?
J.W.:
Obecnie planujemy ekspansję na sąsiednie rynkie uropejskie – niemiecki, czeski i słowacki. Umożliwiają nam to zakłady zlokalizowane w Chorzowie i Jeleniej Górze – skracają dystans do naszych odbiorców. Takie podejście pozwala nam szybko reagować na pojawiające się potrzeby inwestycyjne dzięki bliskości zakładów. Jednocześnie posiadamy rozbudowaną bazę dystrybucyjno-logistyczną, dysponującą 100 jednostkami transportowymi, co gwarantuje naszym kontrahentom wysoką jakość i bezpieczeństwo dostaw. Ponadto wykorzystanie floty dorealizacji usług spedycyjnych w obie strony pozwala zwiększać efektywność i osiągać dodatkowe zyski. Wszystko to przekłada się na wzrost przychodów, m.in. poprzez aktywizację firm budowlanych z naszego portfela.

tags: